20 Temmuz 2011 Çarşamba

'otomatik portakal' 50 yaşında

40 yıl önce stanley kubrick'in 'otomatik portakal'ını toplatan ingiltere, bugün uyarlandığı romanın 50. yaşını kutlamaya hazırlanıyo. insanoğlu kuş misali gerçekten... peki "niçin roman ilk yayımlandığında diil de, film gösterime girince ayaklanmışlar?" diye sorucak olursanız, kitabın hocası yıldız kılıç cevaplıyor: insanlara 'görünce' dank etmiş.

şu an bunların hiçbiri, mesela patrick viera'nın emekli olması kadar umrumda diil ama sizin için yazıyorum:

burgess'in romanının 50. yıldönümünde, royal northern college of music mezunları, yazarın 'otomatik portakal' müzikali için 80lerde yaptığı besteleri çalıcaklarmış. meğer burgess yazar olduğu kadar besteciymiş de... valla hiç haberim yoktu.

burgess bu işe kendi eserine sahip çıkmak amacıyla girişmiş ve besteleri, kubrick'in filminde kullanılanlar kadar karanlık diilmiş. sanıyorum birileri bu konseri albümleştirmeyi akıl eder, biz de ortaokul yıllarındaki gibi 'otomatik portakal' müzikleri dinleyerek, kendi çapımızda bi 50. yıl kutlaması yaparız.

bu arada bir skandal daha: daha önce sahnelenen bir 'otomatik portakal' müzikalinde bu besteler diil, bono ve edge'in besteleri kullanılmış. burgess'i mezarında ters dönmüş bulabiliriz.

1 yorum:

ince dedi ki...

ya bi şey söylicem, ben bu otomatik portakalı izlemedim hiç, kitabıda okumadım :((( ama çok duydum.
film güzelmi baari ????